Andaxínház

Húsbavágó légiesség

Duchamp interpretációk

Az Andaxínház társulata új előadása ihletőjének Marcel Duchamp-ot választotta, a modern művészet talán egyik legváltozatosabb és legnehezebb életművével bíró alkotóját. A képzőművészeti stílusok közt lavírozó, de önmagában is stílusteremtő festő munkássága tengernyi szimbólumot hordoz és teremt, ezeket értelmezte és alkotta újra két táncosra az előadás.

Ádám Kata | 10. 02. 11.

Húsbavágó légiesség

Duchamp interpretációk

Az Andaxínház társulata új előadása ihletőjének Marcel Duchamp-ot választotta, a modern művészet talán egyik legváltozatosabb és legnehezebb életművével bíró alkotóját. A képzőművészeti stílusok közt lavírozó, de önmagában is stílusteremtő festő munkássága tengernyi szimbólumot hordoz és teremt, ezeket értelmezte és alkotta újra két táncosra az előadás.

Ádám Kata | 10. 02. 11.

Adás

2-1 / 16 milliméter - Andaxínház

Magam sem mondhatok mást, mint amit az eddigi recenziók is megfogalmaztak: az Andaxínház 2-1 / 16 milliméter című előadása csupa közhelyből építkezik, mind a látvány, mind a történet, a zene, mind a gesztusok szintjén, homokszemnyi meglepetések kerülnek csak a bejáratott gépezetbe. Ám mégis egy érzékeny, érthető és átérezhető, komplett produkció születik a MU Színház sötét terében. A röpke, kellemesen korrekt este elsősorban kezdő kortárs tánc fogyasztóknak ajánlott.

Fehér Anna | 09. 05. 23.

Adás

2-1 / 16 milliméter - Andaxínház

Magam sem mondhatok mást, mint amit az eddigi recenziók is megfogalmaztak: az Andaxínház 2-1 / 16 milliméter című előadása csupa közhelyből építkezik, mind a látvány, mind a történet, a zene, mind a gesztusok szintjén, homokszemnyi meglepetések kerülnek csak a bejáratott gépezetbe. Ám mégis egy érzékeny, érthető és átérezhető, komplett produkció születik a MU Színház sötét terében. A röpke, kellemesen korrekt este elsősorban kezdő kortárs tánc fogyasztóknak ajánlott.

Fehér Anna | 09. 05. 23.

Miről is vitázunk?

A párbaj – Andaxínház

  Az Andaxínház legújabb produkciójának címe Goffredo Parise kortárs olasz szerző drámájára (Az ösztön és az értelem párviadala) utal, mely az előadás ötletét adta és szövegeinek nagy részét alkotja. A mű a középkori moralitások műfaját juttatta eszembe (mint például a Test és a Lélek vetélkedése), melyekben allegorikus alakok szerepelnek, akik emberi tulajdonságokat testesítenek meg, és elvi kérdésekről folytatnak vitát. Az előadásban is a két főszereplő – a női, illetve a férfi princípium egy-egy markáns jegyének képviselője – mint az Ösztön és az Értelem megszemélyesített alakja jelenik meg, És szócsatát “vívnak”: bonyolult, mély értelmű irodalmi nyelven érveket ütköztetnek egymással. Férfi és Nő ugyanakkor – hús-vér emberekként, köznapi szerelmi kapcsolat keretei között – konkrét “napi” háborút folytatnak egymás ellen: “testi” összecsapásaik, vagyis tettlegességig fajuló veszekedéseik vívópárbajjá stilizálva jelennek meg a színpadon.

Meszlényi Gyöngyi | 08. 08. 5.