A világot jelentő asztalon játszódik a Mesebolt Bábszínház legújabb bemutatója, a Tessék engem megmenteni!, amely eléri a legtöbbet, amit színház elérhet: Bartal Kiss Rita rendezése tökéletesen elhiteti, hogy ez a nagyon pontosan, szépen megtervezett előadás itt és most, a szemünk láttára születik meg.
Sokféle szerepkörben – rendezőként, színészként, tervezőként és kivitelezőként is – találkozhattunk Bartal Kiss Ritával az ESZME fesztivál három napján.
A bábszínházak nálunk többnyire mesélnek a gyerekeknek, vagy játszani próbálnak velük. Kevés az olyan előadás, amely a műfaj eredendő komplexitásából indul ki, és a verbalitás helyett a (zeneiséggel és mozgásokkal megerősített) képi hatásokat helyezi inkább előtérbe. A kecskeméti Okker és Türkiz ilyen produkció, s ez a gyereknézőkből is újfajta reakciókat hív elő.