Világító reklámtábla, lenyilazás és a Kárpát-medence. A nyári pécsi premier után így debütált – egy fotókiállítással egybekötött ünnepi bemutató keretében – a Préda a Nemzeti Táncszínházban.
Világító reklámtábla, lenyilazás és a Kárpát-medence. A nyári pécsi premier után így debütált – egy fotókiállítással egybekötött ünnepi bemutató keretében – a Préda a Nemzeti Táncszínházban.
Éppen a bemutató másnapján néztem bele röviden egy televíziós beszélgetésbe, melynek során az egyik parlamenti párt meghatározó politikusa határozottan kérte, hogy ne használjuk a „családon belüli erőszak” fogalmát, hiszen az félreérthető, és besározza a „család” szót. Ha ez a fontos társadalmi kérdés egyébként az aktív közbeszéd része volna, akkor is elég lehetne ez az egyetlen momentum ahhoz, hogy egy színházi alkotó morális kérdésnek érezhesse a probléma színpadi megfogalmazását.
Éppen a bemutató másnapján néztem bele röviden egy televíziós beszélgetésbe, melynek során az egyik parlamenti párt meghatározó politikusa határozottan kérte, hogy ne használjuk a „családon belüli erőszak” fogalmát, hiszen az félreérthető, és besározza a „család” szót. Ha ez a fontos társadalmi kérdés egyébként az aktív közbeszéd része volna, akkor is elég lehetne ez az egyetlen momentum ahhoz, hogy egy színházi alkotó morális kérdésnek érezhesse a probléma színpadi megfogalmazását.
Halál, élet, szenvedély – fekete, fehér, piros. És a maszatos szürke, illetve a tört fehér. Fény és árnyék: Orfeusz és Euridiké. Bozsik Yvette új premierje a Művészetek Palotájában férfi és nő élhetetlen földi létéről mesél. Koreográfiáját két nagy példaképének ajánlotta.