Szputnyik

Gumifalon a hasadék

Reflex (Olvadás) – Szputnyik Hajózási Társaság

Falak és sorok között meghúzódó, levegőben vibráló, kimondott vagy kimondatlan, látott, de be nem vallott jelenségekről, a szögletesen megtervezett rendszer hasadásairól, recsegéséről, az ügynöktevékenységről és annak távolba mutató hatásairól szól a Szputnyik Hajózási Társaság legújabb produkciója, a Reflex (Olvadás).

Sándor Zita | 13. 11. 22.

Krétapor a falon

Antigoné – Szputnyik Hajózási Társaság

Első közös munkájukban Gigor Attila és a Szputnyik csapata egy mindannyiuk számára újszerű feladatra vállalkozott: középiskolások számára, a saját tantermükben megvalósítható előadást készítettek Szophoklész Antigonéjából. 

Szűcs Mónika | 12. 01. 2.

De nem így él az emberek kilencven százaléka?

Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott – Szputnyik Hajózási Társaság

Tom Stoppard forgatókönyvíróként olyan filmeket jegyez, mint a Brazil, a Nap birodalma, vagy a Szerelmes Shakespeare, drámaíróként pedig – amennyiben lehet korszakokról beszélni – korszaknyitó: 1966-os Rosencrantz és Guildenstern halott című drámája a posztmodern egyik nyitánya az irodalomban.

Szemerédi Fanni | 11. 11. 18.

De nem így él az emberek kilencven százaléka?

Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott – Szputnyik Hajózási Társaság

Tom Stoppard forgatókönyvíróként olyan filmeket jegyez, mint a Brazil, a Nap birodalma, vagy a Szerelmes Shakespeare, drámaíróként pedig – amennyiben lehet korszakokról beszélni – korszaknyitó: 1966-os Rosencrantz és Guildenstern halott című drámája a posztmodern egyik nyitánya az irodalomban.

Szemerédi Fanni | 11. 11. 18.

Reneszánsz-ajtók

ReHab - Szputnyik Hajózási Társaság, Modern Színház- és Viselkedéskutató Intézet-Labor

A Szputnyik Hajózási Társaság alternatív pedagógiai kísérletként határozza meg az AKKU-ban bemutatott, ReHab (Reneszánsz Habitus) című, az „egyetemes reneszánsz összefoglalására" vállalkozó előadását. Az alkotási folyamat során használt eljárás a korszerű pedagógiában divatos projektmódszerhez hasonlít, melyben az alkotók az egyetemes összefüggések felfedezésébe belefeledkezett diákok, a nézők az eredményt megszemlélő kívülállók, az előadás pedig a projekt végterméke.

Rádai Andrea | 09. 02. 28.