A Budapesti Őszi Fesztivál keretében a Nemzetiben mutatta be a Szputnyik Hajózási Társaság és a grazi Schauspielhaus Peter Handke Az óra, amikor semmit sem tudtunk egymásról című darabját. Bodó Viktor rendezésében a majd’ húsz éves, szöveg nélküli dráma csupán ugródeszka, és korántsem némajáték. Mozgásszínház? Pantomim? Tánc? Több ezeknél.
A Kockavető című előadást 2010. januárjában mutatta be a Szputnyik Hajózási Társaság Modern Színház- és Viselkedéskutató Intézet – Labor. A produkció meghívást kapott a POSZT versenyprogramjába. Ebből az alkalomból szerveztünk alkotói beszélgetést a pécsi Leőwey Klára Gimnáziumban Bodó Viktor rendezővel és a társulat tagjaival.
Hogyha most George Cockcroft (vagy ismertebb [és egyben ál]nevén Luke Rhinehart) A Kockavető című, mondjuk úgy, regényét elemeznénk, nehéz lenne az írás szerkezetét nem egy dobókocka szeszélyére bízni. A Kockavető ugyanis, bár irodalmi értéke igencsak megkérdőjelezhető (de egyértelműen nem zérus), forradalmi erejű elleneszméjével könnyen magával ragadja az olvasót, aki így hajlamos lehet magát a racionalitás helyett a Véletlenre bízni.
Hogyha most George Cockcroft (vagy ismertebb [és egyben ál]nevén Luke Rhinehart) A Kockavető című, mondjuk úgy, regényét elemeznénk, nehéz lenne az írás szerkezetét nem egy dobókocka szeszélyére bízni. A Kockavető ugyanis, bár irodalmi értéke igencsak megkérdőjelezhető (de egyértelműen nem zérus), forradalmi erejű elleneszméjével könnyen magával ragadja az olvasót, aki így hajlamos lehet magát a racionalitás helyett a Véletlenre bízni.
Tudják Önök mi az mp3? Hogyne tudnák: egy tömörített hangfájl. Rendkívül praktikus, mert a virtualitás adathalmaz-tömegében nagyon kis helyen is elfér. Csakhogy a tömörítés óriási hátránya - igaz, ezt csak a vájtfülűek hallják -, hogy eltűnik a hangzó anyag magas és mély regisztere.