Hogyan lesz Shakespeare rövid, sötét, skót darabjából kortárs előadás? Patkányok, 3D-s rajz és üveggitár – mindez egy csipetnyi cirkuszi varázslattal Balázs Zoltán rendezésében a Macbeth/Anatómiában.
Puncit, pénzt a keresztény egyház hathatós segítségével szerez Don Juan. Szerezhetne épp Nietzschéével vagy Justin Bieberével is – Zsótér Sándor nem polgárt pukkaszt, hanem a magának közhelyekből álvallást építő emberről beszél.
„Valaha volt egy úr, / Mivel a törvénynek szüksége volt rá – / Most van törvény, mivel szüksége van rá / Az úrnak.” Ma Magyarországon minden színháznak erről kellene kiabálnia. Ha nem is mindenki, de sokan megteszik – a Maladype két kivételes erejű előadásba csomagolta kiáltását.
Tíz éves a Maladype Színház. Dante Isteni színjátékával ünnepli a társulat a jubileumot. Az első részről, a Pokol előadásáról Balázs Zoltán rendezővel beszélgettünk.
„Túlvilág, évforduló, új fordítás” – áll a Trafó előadáshoz csatolt ajánlójának elején. A három szóból az első kevés új információt hordoz, a második szerencsére megmarad magánügynek (legalábbis az előadásban semmi jel nem mutat arra, hogy a dantei világértelmezést a tízéves társulat valami „magánmitológia” részévé kívánná tenni), a harmadik viszont fontos újdonságra mutat: Nádasdy Ádám új fordítást készített Dante Isteni színjátékából.